Media Manipulation and the UN (Excerpt)

In 2004, the Baku-based Central Asian and Southern Caucasian Freedom of Expression Network (CASCFEN) received the Pioneer Award. This group most likely played a significant role in two NED-backed revolutions in both Georgia (2003) and in Kyrgyzstan (2005). In both cases the ‘independent’ media played a crucial role in the success of the revolutions.

The founder of CASCFEN, Azer Hasret, formerly served as the president of the Journalists’ Trade Union – the group that helped launch CASCFEN in August 2001 along with five other groups which included the Azerbaijan National Committee of International Press Institute, the Independent Association of Georgian Journalists, Public Association “Journalists”, the Union of Independent Journalists of Uzbekistan, and the National Association of Independent Mass Media of Tajikistan. [8] Interestingly while only the latter group went on to receive NED aid (in both 2003 and 2005), in 2003, Zviad Pochkhua, the president of the Independent Association of Georgian Journalists critiqued another Georgian-based NGO – the Liberty Institute – for receiving funding from US Agency for International Development (USAID) and the Soros Foundation. [9] So it is ironic that even CASCFEN’s work has received support from George Soros’ Open Society Institute-Assistance Foundation Azerbaijan. Finally, between 2004 and 2005, the Azerbaijan-based Journalists’ Trade Union worked on the Election Monitoring Center’s media programme, which is significant because in 2005 this Center received a grant from the NED to “inform the public about the electoral process and the political platforms of different parties and candidates by producing newspaper inserts, radio programs, and televised debates.

Source: Globalresearch.ca

Oxunma sayı: 7916
Share